האביר האפל

הזמן: רביעי בערב
המקום: על הבר בפאב האביר, סוף דיזינגוף
השותים: מפגש פסגה בינינו לבין עכברוש העיר ועכברושיתו
הנשתה: אביר (עמ' 24)

בשבוע שעבר, בזמן המשא ומתן לגבי המפגש ההיסטורי בין עכברוש העיר לביני, העכברוש דיווח לי שפאב אביר, שסוגיית קיומו העסיקה אותי מאז שפתחתי את הבלוג, דווקא פתוח. החלטנו לקבוע שם לדאבל בליינד-דייט שישרת הן את מטרתו – סקירת הברים המקומיים – והן את מטרתי. קבענו ב21:20 בבר, שנמצא קרוב לבסיס האם של העכברושים ובמרחק הליכה סביר מהממלכה של החשאי ושלי וסיכמנו שאם בכל זאת נמצא מקום סגור נמשיך הלאה. כשהגענו הופתענו לשמוע מוזיקה בוקעת מפאב האביר. שעה לפני כן ניסיתי להתקשר ולברר אם המקום פתוח. חיוג לשני מספרים שונים – האחד מדפי זהב והשני מעכבר העיר הוביל לתקליט שהמספר איננו מחובר.

פילסנו את דרכנו בין הכסאות הריקים לכיוון הבר שהיה מאוכלס בדיוק בזוג אחד.

בתפריט – אלכוהול. אין אוכל. בקיץ היו שם מנות קטנות. אתמול לא היה בבר אפילו זית אחד לרפואה. עזבו זית, לא היה אפילו גולדסטאר בלק רוסט מהחבית שהיוותה את אחת מהאטרקציות של המקום. האמת, חוץ מרדבול, שלושה סוגי בירה מהחבית ואיזה תרכיז "לימונדה" שהעכברושית שתתה לא נראה לי שהיה שם משהו.

בואו נאמר שאם החיים היו סט הצילומים של הסופרנוס האביר היה סיפור הכיסוי לאולם הימורים לא חוקי בקומה השניה. במציאות התל-אביבית כנראה המשקיעים מאסו במקום ומחפשים למכור אותו לקופץ הראשון על המציאה.

מבין שלושת סוגי הבירה היחידה שעניינה אותי ושלכבודה התכנסנו היתה האביר, שהושקה בקיץ שעבר בקול תרועה רמה. מדובר בלאגר חזקה בת 6.5% אלכוהול, שאמורה להזכיר בטעמה IPA. היא אכן מרירה, אבל לא פרחונית מספיק בשבל להזכיר את הסוגה. אאל"ט העכברוש אמר משהו על גולדסטאר חזקה ואני מסכימה איתו. הצבע שונה, הלתת פחות מורגש באביר, ובכל זאת.

שתינו אותה בעבר, בקיץ, כשהפאב היה סואן ורועש. אני זוכרת אותה כטעימה יותר. אולי בלוטות הטעם שלי שדרגו את עצמן בשנה האחרונה, אולי הטעם שלי תלוי במולד הלבנה ואולי החבית ממנה נמזגה הבירה התעייפה מרוב שיעמום ושיממון.

אפשר לעבור הלאה. לדוגמא, לבירות הנוספות של דאנסינג קאמל או לביקורת  על המקום בעכברוש העיר.

3 מחשבות על “האביר האפל

  1. פינגבק: אביר נכנס לבקבוק « קוראים ושותים עם ספר מותגי הבירה בישראל

להשאיר תגובה

