היום הראשון של הקיץ

הזמן: אתמול בערב, לפני ואחרי הפילאטיס
המקום: בבית ואז באגנס, אבן גבירול
השותים:  החשאי ואני
הנשתים: Scarecrow (עמ' 249), Hoegaarden (עמ' 129)

מלאי הבירה הראוי לשתיה יחידנית ולתיעוד שוטף שוב הולך ואוזל. החשאי מתעקש שאת שני בקבוקי הbarley wine נשתה ראש בראש, את השוקולד סטאוטים גם צריך לשתות במקביל, הסמיקלאוס מחכה לדצמבר וכל השאר זה או ג'יפה בהדחקה (קרל-ברג חיטה, anyone?) או Brew Dog, שאני מנסה בכל מאודי לא להתייחס אליו כמו לסרוויס הצ'כי של יעקב שבתאי (ברור שלזה מזכרון דברים, עם כל הכבוד לסיפור מהדוד פרץ ממריא!). אתמול לפני הפילאטיס שתינו בהנאה רבה ומשולשת  את הScarecrow של מבשלת Wytchwood הפגאנית-משהו. משולשת על שום מה? על שום לגימת הבירה ביום הארוך בשנה, על היותה משובחת כמו שזכרנו אותה ועל חזרתה למדפי ישראל והאפשרות לצריכתה השוטפת, אם אי-פעם נאמץ מונוגמיה ביראית.

הבירה לתתית, לחמית כמעט, את הכשות מרגישים בעיקר בסוף, קלילה (4.7%) ונעימה בפה. בדיוק הבירה שראוי לפתוח איתה את הקיץ ולשתות לפני שיעור פילאטיס – אחת השעות המשמחות בשבוע.

אחרי שסיימתי את הפילאטיס החשאי שאל אותי אם בא לי לצאת לאנשהו והצעתי שנבדוק את האגנס, סניף תלאביבי של פאב מהוד השרון שישבתי בו פעמיים ובשתי הפעמים בעיקר חוויתי פלאשבק לכיתה י', וזה לא מקום שמח במיוחד להיות בו. מסתבר שחוץ מלהיטי דוליטל (ילידי אמצע שנות ה-70 שגדלו באזור השרון אמורים להבין למה הכוונה; כל השאר צריכים להודות לאודין על בורותם), לאגנס ההוד השרוני יש חדר קירור לחביות. גם לאגנס בתל אביב יש חדר קירור, וגם צנרת נחושת שמשתלבת בתקרה הנמוכה בקומת המרתף בה נמצא הבר, שמזרימה נוזלים מ-10 חביות שונות לברזים. החשאי הזמין לונדון פורטר (שהוגשה לו בכוס של גינס למרבה ההפרעה) ואני לקחתי הוגרדן, בירה שלא שתיתי המון זמן, שהוגשה בכוס הממותגת שדומה יותר לדלי מאשר לכוס בירה. זאת אמנם חיטה בלגית, מעורפלת עם רמיזות לכוסברה, אבל יש בה גם משהו שנודד טיפה מעבר לארדנים ולקו הגבול עם גרמניה. כן, קצת בננה. אני מעדיפה בירות חיטה בוואריות, אבל ההוגרדן באה בטוב אתמול – מקוררת כראוי ומרעננת.

6 מחשבות על “היום הראשון של הקיץ

  1. קצת באיחור אבל בכל זאת- הסקיירקרואו היא הבירה הכי טובה של המבשלה הזאת ממה שטעמתי. כולם תמיד מחפשים את ההובגובלין ואין לי מושג למה (אולי בכל זאת יש משהו בעניין הזה של 'הטעם הישראלי'). אני לא יודע מה מגיע כרגע לארץ מהמהבשלה אבל לפני כמה שנים היה להם גם סטאוט סביר וסיידר טוב. מה שכן, העיצוב של הבקבוקים מצויין.

    כשגרתי בפורטלנד המקום היחידי שהגיש הוגארדן היה מועדון חשפנות אחד שמצאתי בעיר. זה היה התירוץ הכי טוב לחזור לשם שוב ושוב.

    • אני מסכימה איתך. גם על הסקיירקרואו וגם על התוויות הקסומות.
      (כאן אמורה לבוא בדיחה על הבירות שמגישים בפוסיקט, אבל אני לא מצליחה לחשוב על אחת)

  2. בירה לפני פילאטיס? אני חייבת לנסות את זה מתישהו (או פילאטיס באופן כללי)
    אז האגנס מוצלח או לא? מגוגל קצר הבנתי שזה על חורבות הסילון הצפוני, AKA בשכונה, ולא הצלחתי לרדת לסוף דעתך בעניין טיב המקום (אולי כי את ילדותי העברתי צפונית מהוד השרון המעטירה)
    מה שכן, ברים עם שמות אולד-פאשן של בחורות זה מה-זה פאסה.

  3. אם תמצאי מדריכה נורמלית ותצלחי את שני השיעורים הראשונים, יש סיכוי לא רע שהפילאטיס יהווה את נקודת האור השבועית (או הדו-שבועית) שלך.
    אני חושבת שאגנס סניף ת"א חביב למדי ואני בהחלט מעדיפה אותו על פני לילי-רוז שמעבר לכביש. לא הייתי מגיעה במיוחד מפלורנטין או ממרכז העיר אבל מבחר הבירות שם מגוון יחסית לאזור, האוירה מרתפית וחשוכה והצוות היה נחמד. זה שבהוד השרון תקוע בניינטיז ודורש ממני מנה גדושה של מצברוח טוב מדי כדי ליהנות ממנו. מצד שני, לנסוע במיוחד לבר בהוד השרון? מילא לרמת ישי או לערד, אבל בהוד השרון אין שמץ של אקזוטיקה זולה וגם אין לי שם יותר משפחה או חברים.

  4. בלינדר: הסיידר עדיין בחנויות, הוא נקרא גרין גובלין. אפשר להשיג מוצלחים ממנו בארץ.
    הסטאוט שלהם נקרא בלאק וויצ' והוא כבר לא מיוצר כמה שנים, וחבל.

    ולדעתי, הסקרקרואו באמת מצוינת, אבל לא מיוחדת. לעומת זאת הטעמים של הובגובלין שונים מכל בירה אחרת שהכרתי. כמו שאומרת הסיסמה: What's the matter, lager boy – afraid you might taste something?

להשאיר תגובה

