58150 היא בירת המאה שלי.

צילום אילוסטרציה

הזמן: הערב, לפני שצפינו במספריים של אדוארד בDVD
המקום: בסלון
השותים:  החשאי ואני
הנשתה: Thomas Hardy's Ale (עמ' 306)

58150. זהו מספרו של בקבוק התומאס הארדי'ס שפתחנו לציון 100 בירות מהספר. כן, כן. בסוף הטעות התבררה כטעות, אחרי שאת אתמול בערב העברתי בבדיקה פרטנית של חוברת המותגים ושל הקישורים בבלוג ועליתי על הטעות במספר ועל עוד שתי טעויות. יתכן שיש יותר שלא מצאתי; את הבדיקה ערכתי אחרי יום ארוך של עבודה ושוטטויות שהסתיים בביקור בקניון G צמרת ולגימת דוגמיות בירה בחינם עם כל החבר'ה שלי מהאלפיון.

לחשאי היתה תוכנית לחגוג עם שימאיי כחולה, אבל בגלל שלא הצטיידנו מבעוד מועד הוצאנו מהמקרר את הבקבוק הכי מפונפן, הזה שמכיל 11.7% אלכוהול ו250 מ"ל נוזלים ומגיע עם תג מחיר של 35 ש"ח. ב-35 ש"ח אני יכולה להשקות באורנג'בום אוכלוסיה של מדינה אפריקאית קטנה או לאכול עסקית של שניצל טבעוני ושייק חלבה בבודהה בורגר, אבל על איכות משלמים והתומאס הארדי אמורה להיות בירה איכותית. אה, בעצם זאת לא בירה, זה barley wine וככזה אפשר לגלוש איתו לעולם של הנוזלים האלה שכששותים אותם אפשר לדבר על עפיצות. אני כמעט אף פעם לא שותה אותם, החשאי לא שותה אותם אף פעם.

בכל מקרה, הבקבוק שלנו יוצר ב2007 (בספר כתוב שהגירסה שנמכרת בארץ יוצרה ב2005, אבל כנראה שבינתיים הגיע עוד משלוח) ותכולתו נמזגה לסניפטרים. יש משקעים בסוף ואני קיבלתי אותם, אז הצבע החום-אדמדם במנה שלי היה עכור.על קצף אין מה לדבר. באף נתקלתי בשוקולד וביין קידוש, שאולי נקרא לכם כדבר שלילי, אבל יין פטישים הוא החביב עלי בז'אנר. לא שאני שותה אותו מחוץ לקידוש אצל סבתא שלי. המרקם חלק ושמנוני ובטעם יש שוקולד מריר, חמצמצות וקצת שמרים.

פייר? לא התלהבנו. החשאי חשש ממשהו יותר ייני והתבדה, אבל בסופו של דבר הבירה הזאת כבדה מדי לטעמנו. בהתחלה שקלנו להמשיך לMonster Ale של מבשלת ברוקלין אבל החוויה היתה כבדה מדי אז עברנו לקולה (הוא) ומים מהברז (אני).

ההיסטוריה של הבירה הזאת מעניינת יותר מהבירה עצמה. היא בושלה לראשונה לציון 40 שנים למותו של הסופר והמשורר תומס הארדי, עברה מבשלות, שינתה תוויות ויש האומרים שהיא מתיישנת טוב. הבקבוק ששתינו הוא בן 4, אבל אין לי אינדיקציה להשוואה. הנה אתר של אספן/ בירגיק, שעומד על ההבדלים באצוות השונות: http://www.thomashardysale.org.uk

Mental note: לקרוא את הרחק מהמון מתהולל.

4 מחשבות על “58150 היא בירת המאה שלי.

להשאיר תגובה

