פרידה

הזמן: ראשון בערב
המקום: פינת האוכל בבית הוריו של החשאי
השותים: החשאי, אחיו, גיסתו, אביו ואשתו
הנשתה: Duvel (עמ' 149)

רגע לפני שגיס, גיסה ואחיינונה נלקחו אחר כבוד ואחרי שבועיים עמוסים לעייפה ומהנים במיוחד לשדה התעופה, החשאי פתח בקבוק דובל גדול עם פקק שמפניה פטרייתי. הסבתא נתנה לאחיינונה את הפקק והקטנה רחרחה וקבעה: רום. היא הועמדה על טעותה במהרה, אבל תראו לי עוד בת חמש שרום זה חלק מעולם האסוציאציות שלה. לא, בעצם תראו לי חובבי אלכוהול שרום זה חלק מעולם האסוציאציות שלהם, באמת אסתפק בכך.

הבירה, זהובה כצמתה של איכרה אוקראינית, נמזגה לכוסות רבועות שבהם אנשים מבוגרים בטח שותים שיבאס כשבאים אורחים. הכוסות הושקו, המשפחה הושקתה. גיס לא אוהבת בלגיות בהירות. גיסה, חשאי ואביו אהבו. אני עדיין לא בטוחה מה דעתי על דובל. אם תשאלו, אוטומטית אשיב שאני נמנית על מחנה שימאיי, אבל אני לא בטוחה בכלל שההצהרה הזאת תחזיק גם בטעימה השוואתית או בטעימה עיוורת. חם לי מאוד ואני מחפשת בירות קלות יותר מדובל. פילזנרים.

אחר כך נסענו לשדה התעופה ושתינו מיצים מארקפה במחירים מופקעים עד שהענף הקליפורני עבר לבדיקת הדרכונים.

להשאיר תגובה

