שוקולד after midnight

הזמן: רביעי בלילה, אחרי ערב שוטטות בתל אביב, לפני השינה
המקום: הסלון
השותים:  החשאי ואני
הנשתה: Young Double Chocolate Stout (עמ' 157), Black Chocolate Stout (עמ' 63)

מפאת חוסר זמן אני משתדלת לא לחזור לבירות שכבר נסקרו בבלוג, אבל בעקבות תגובה שקיבלתי כי לא התלהבתי מהדאבל שוקולד סטאוט, החלטתי לתת לבירה צ'אנס נוסף, במפגש ראש בראש עם הבלאק שוקולד סטאוט של ברוקלין. הצ'אנס ניתן אתמול אחרי חצות ואחרי יום של עבודה, לימודים, ערב הרצאות מרתק על ערד באודיטוריום של הבנק הבינלאומי ברוטשילד, סושי מעפן בסושידו, קפיצה קטנה לבוואריה לבירגארדן האותנטי שבמתחם התחנה, כדי לומר שלום, עצירה בלחמים ומקלחת. הבירות, סטאוטים כבדים, נמזגו כשכבר הייתי על סף הירדמות, אבל אני מטפחת בלוג בירה וצריכה להקריב למען המשימה.

ראשונה נמזגה הפחית של היאנג'ס, שעשתה רעשים מוזרים בגלל קפסולת החנקן שבפחית, שגם אחראית לראש הקצף היפה והמכובד שמסתיר את העובדה שהבירה אשכרה נמזגה מפחית. הריח של הבירה הזכיר לי שוקולד על בסיס חלב.

הברוקלין השחורה משחור מדיפה ריח של שוקולד דובדבנים עם ריבת חלב. החשאי הריח קרמל. הטעמים חזקים. חזקים מדי ולא מתחברים לריח. המון קליה וחריכה גם בטעם וגם באפטרטייסט. חמוץ במגע עם הלשון. הטעמים של היאנג'ס מעודנים יותר מאלה של הברוקלין, אבל עדיין מרים מאוד. לא יודעת איך טעמתי מתיקות בפעם הראשונה.

שתי הבירות היו אגרסיביות מדי לטעמי. אני מתה על לתת קלוי, אבל השוקולדים האלו היו יותר מדי בשבילי. הקונספט של בירה עם שוקולד מגניב ביותר, אבל השלוש ששתיתי עד כה (השלישית היא אולד טום) אכזבו, לפחות בחזית הבירתית; נראה לי שהן דווקא היו יכולות להוסיף הרבה למאפינס או לבראוניז.

 

 

5 מחשבות על “שוקולד after midnight

  1. בברוקלין נראה לי שאין בכלל שוקולד.
    בכל אופן, אל תסיקי משתי בירות על סגנון שלם. אגב, בדרך כלל את אוהבת סטאוטים?

    • לא מסיקה משתי בירות על סגנון שלם. עד כה התבאסתי, אבל עוד לא אבדה תקוותי. את מוזמנת להוכיח לי שטעיתי.
      אני בסדר עם סטאוט. לא הסגנון המועדף עלי, אבל בזמן הנכון ובמקום הנכון אני נהנית.

  2. אחרי שניסיתי את שתיהן אני מחבב יותר את ה Young הכפולה. הברוקלין מאוד חזקה באמת ומרגישים פחות את השוקולד. היום אקפוץ אולי לאגנס, אני מקווה שיהיה שם את ה young מהחבית.

  3. קודם כל – מחזק את השוודית לגבי הסקת המסקנות.
    שנית – אין מקום להשוואה בין שתי הבירות האלו. אחת היא סטאוט והשניה אימפריאל סטאוט.
    שלישית – השוקולד בשתיהן הוא מינורי מאוד (ואכן בברוקלין אין בכלל שוקולד למעט בשם).
    רביעית – את צריכה להפסיק לשתות בירות בסוף של ימים כאלו. אין מצב שלא תאהבי את היאנגס בראש צלול.

להשאיר תגובה

