קוואק קוואק דלה אומה*

הזמן: שישי בין ערביים
המקום: פורטר אנד סאנס
השותים: החשאי ואני
הנשתה: Kwak (עמ' 277)

כרגיל, כל התכניות שהיו לי ליום הזה התפיידו עם ההשכמה שלוותה ביובש בגרון, תופעת לוואי נפוצה אחרי ערב קוקטיילים**. אז מה עשיתי במקום להפגש עם בת דודתי, להתאמן במכון, לשטוף כלים וללמוד? אה, עשיתי שופינג לחגים במחסני Beer and Beyond, אחר כך הדרמתי לדאנסינג קאמל ושתיתי שליש Eve.  אז החשאי הצטרף אלי והמשכנו לשתות: הוא APA וIPA, ואני גורדון ביץ' בלונד, שהמתכון שלה שונה ומתובל כיום בנענע יבשה ומוגש עם פלח לימון שנותן קיק קייצי ומגניב לבירה. החלטנו ללכת למזנון לאכול משהו בפיתה ובדרך חזרה לאוטו לעצור בפורטר אנד סאנס. אם אנחנו כבר בחוץ ושותים, כדאי לכלול בעסק גם בירה שעדיין לא כתבתי עליה. אז שוב התיישבנו על הבר הריק בחלל השקט – קליינטורת יום שישי של הפורטר עסוקה בפיתוח מלנומות בים בשעות האלה – והזמנתי קוואק מהחבית.

פעם מזמן שתיתי קוואק בבית, מבקבוק, וזכרתי אותה כבירה טעימה למדי. אבל כדי לחוות אותה כראוי צריך לשתות אותה כמו שהעגלונים בבלגיה שתו, עם מתקן העץ המפורסם. אז הזמנתי חצי, שנמזגה לכוס זכוכית בעלת תחתית עגלגלה שמותאמת למתקן. מה אומר ומה אגיד, זאת היתה אחת מחוויות השתיה היותר מעצבנות. הבירה באמת נחמדה. חזקה מאוד ומתקתקה, לא יותר מדי מורכבת אבל טובה. הידית הזאת אולי עובדת על תיירים במרכז בריסל שמצטלמים עם עגלות פרסומת של קוואק (ככה סיפרו לי; מתעתדת לבדוק את העניין בחודש הבא), אבל אני התעסקתי בקשר יד-עין-בירה במקום להתרכז בטעמים. זה לא כיף בכלל. הברמן הציע להחליף לי את הספל, אבל העדפתי להתמודד עם הגימיק הלא מוצדק הזה כמו גדולה. יש לי כוח רצון וסיבולת, אבל אשמח להוכיח את יכולותי לפורטר בתחרות שתיה שהם מסרבים לקיים מחשש לקיא על הרצפה.

חזרנו הביתה, נרדמתי על שיעורי הבית, התעוררתי אחרי שעתיים והמשכתי ללמוד. ברשותכם, אסגור עכשיו את הבסטה. צריכה לישון קצת לפני חדר כושר/ פגישה עם בת הדודה/ לימודים ועוד בירה.

* קווה קווה דלה אומה בויקיפדיה. אני תמיד הייתי בטוחה שהמילה האחרונה היא עומר, כמו עומר שריף.

**למרות העיסוק המוגבר בבירה בחצי השנה האחרונה, החשאי ואני לא זנחנו את אהבתנו הראשונה והותיקה, שהיא ערבוב קוקטיילים על בסיס רום. אתמול הצלחתי להשחיל לגאנט הסשנים שלנו מס' קוקטיילים שמשלבים רום וקמפרי. עם המשתתפים שחשו מרומים הסליחה, למרות שהכתובת היתה על הקיר כבר כמעט שנה…

6 מחשבות על “קוואק קוואק דלה אומה*

  1. טו-אוב!

    דברים שאפשר להשיג בסופר: סטארו כהה (!), מכבי (עלולה להפתיע לטובה), לף, טובורג (למההה), גרולש (חדש יחסית)

    לגבי הליבירות הדרך המומלצת זה מחבית בפאב הליבירה (3 דקות ברגל מהרכבת ). אפשר אפילו תפריט טעימה עם כוסות 100 מ"ל ב-5 ש"ח. רק לא לשכוח לקרוא לי לפני למפגש פסגה.

    • מכבי – כבר במקרר, אולי כבר תלגם השבוע
      טובורג – כי צריך. מחפשת בנרות בקבוק מיותם של ה6%
      ליבירות – כמובן שיידגמו on location. ביקרנו בפאב בעבר, היה שם כיף. עדיין לא ברור מתי נגיע, אולי בראש השנה. אתה חיפאי? נשמח להפגש. עוד סיבה להגיע לחיפה, מעבר לסנדויצ'ים ולחברים – גולדסטאר במעיין הבירה.

להשאיר תגובה

