למה פיל?

הזמן: שישי בערב אחרי יום ארוך בצפון
המקום: מול הטלויזיה
השותים: אני וקצת החשאי
הנשתים: Carlsberg Elephant (עמ' 299) וקרלסברג (עמ' 298) להשוואה

חששתי שקרלסברג אלפנט יהווה את אחד המכשולים ביני לבין צליחת ספר המותגים. הוא לא מבושל ומופץ באופן סדיר בישראל. ביריד טעם העיר ביקרנו כדי לדגום אותו, אבל מב"י סיפקו בירות מיוחדות אחרות במקום. ויינשטפן ויטוס ודונקל זה אחלה, אבל אני רציתי לשתות את האלפנט.

ואז הגיע דרור טרבס, מהבלוג רק בירה, מראה המקום הטוב ביותר שאני מכירה בעברית לבירה בארץ ובעולם. בעיקר בעולם. באחת מנסיעות העבודה שלו הוא הבחין בפחית של אלפנט, נזכר בי, בבלוג ובנסיונותי להשיג את הבירה הספציפית הזאת וקנה לי אותה. למרות שאלו בירות מסוגים שונים, החלטנו לשתות את האלפנט מול הקרלסברג הרגילה, כדי לעמוד על ההבדלים. קניתי פחית מייד אין אשקלון בסופר. כבר כתבתי על קרלסברג רגילה. נהניתי ממנה. שתיתי אותה בחתונה של חברה. הערב, בבית, אחרי שעות של נהיגה בכבישים שלא יכולים להכיל את הסיפתח המסריח של השנה הזאת, הוצאתי את שתי הפחיות מהמקרר.

בעוד שהקרלסברג הרגילה [להלן: קרלסברג] בהירה, כמעט ירקרקה בצבעה, האלפנט ענברית. היא גם מגוזזת יותר. מריחים בה קצת דגנים. הריח של הקרלסברג מתכתי; כך אני זוכרת אותה. יש לה גוף דליל, אנורקטי אפילו. הטעם – סתמי. לא טעים לי. מסתבר שרמת האדרנלין בדם צריכה להיות גבוהה כדי שאהנה מקרלסברג. הגוף של האלפנט לא מלא בצורה משמעותית. למעשה, הגוף לא מצליח להחזיק את כמות האלכוהול. היא מרירה באופן לא נעים ויותר מכל היא מזכירה לי את הבלטיקה.

הנה אלפנט טוב:

חצי אוף-טופיק, אבל חצי לא, בגלל האלפנט וראש השנה: בספטמבר האחרון מלאו 20 שנה למותו של יוסי אלפנט. שני שירים שלו נכנסו לאוסף הראשון של נענע דיסק, שב-1991 היווה נדבך מרכזי בפס הקול של החיים שלי. "סדר יום" של להקה רטורית הוא אחד הרצועות הטובות באוסף. אלפנט נפטר ביום שישי, ה6.9. ביום ראשון חגגנו את ראש השנה בבית של סבא וסבתא ברמת גן. לפני האוכל עלעלתי בחלק הראשון של ידיעות אחרונות ונתקלתי בידיעה על מותו של אלפנט, שתפסה חלק מינורי בדף האחורי. נשמתי עמוק והלכתי לשירותים, לבכות על מותו של מוזיקאי שלא הכרתי לא באופן אישי ובאותה תקופה אפילו לא לעומק, אבל שכמה דקות של מוזיקה שהוא חתום עליה עזרו לי להחזיק את הראש מעל המים. ואז שפשפתי את העיניים, שטפתי פנים ויצאתי לארוחת הערב.

להשאיר תגובה

