אוי-סטר

הזמן: שני בערב לפני חדר הכושר
המקום: פינת האוכל
השותים:  שנינו
הנשתה: Marston's Oyster Stout (עמ' 184)

טוב, ממש לא ציפיתי לנפילה הזאת. בירה עם שם כל כך מגניב ותוית כל כך מגניבה לא יכולה להיות רעה. אבל רעה היא היתה גם היתה. עזבו את השם ואת התוית – טעמנו אותה לפני כמה חודשים, כשפראג הקטנה מזגו אותה מהחבית. היא היתה טעימה אבל באותו רגע לא התחשק לנו סטאוט. או שהבקבוק נדפק בדרך מהשמש הים תיכונית והטלטלות או שאת הבירה הזאת פשוט צריך לשתות מחבית. התוית מבטיחה סטאוט כהה, עשיר וחלק. המשקה אכן כהה, אבל חלק ועשיר הוא ממש לא היה. אני, בכל מקרה, מחכה להזדמנות נוספת לשתות אותה; יש לי הרגשה שהתמנחסנו.

התחשק לי לקרוא את מותו העגום של הילד צדף וסיפורים אחרים – ספר השירים הגאוני של טים ברטון (הנה בעברית והנה באנגלית), אבל העותק שלי מאושפז בספריה של חמותי. אז במקום צפיתי ביוטיוב בקטע מאויסטר:

5 מחשבות על “אוי-סטר

  1. פינגבק: אחת קטנה ללילה « קוראים ושותים עם ספר מותגי הבירה בישראל

  2. אכן לא מובן ואני מקווה שתשיגי בקבוק חדש ותטעמי שוב ותתני ביקורת נוספת כי זו לדעתי באמת אחת הסטאוטים הטובות ביותר שיש… פשוט עונג גדול לשתות אותה! סטאוט לא צריך להיות כבד מדי, בזו יש איזון עשיר ושמשאיר את הפה יבש ומבקש עוד…

    • וואו, זאת רשומה ישנה ממש! בדיוק לפני חודש שתינו אותה מהחבית בגמברינוס. היא חמודה, אבל אין לה את המליחות הכיפית של אויסטר סטאוטים אחרים שיצא לנו לשתות לאחרונה.

      • מליחות כיפית? אייווו… את מדברת על הסטאוטים שמוכנים עם אוייסטרים ממש?
        ה"אויסטר סטאוט" של מרסטון רק נקראת ככה כי היסטורית היה קשר בין אכילת צדפות לבין שתיית סטאוט (זה מוסבר בבירור מאחורי הבקבוק, וגם באתר שלהם http://www.marstonsbeercompany.co.uk/our_brands/marstons/oysterstout.asp )

        אבל בשום אופן הם לא שמים כלום בתוך הבירה וטוב שכך! זה לא משהו שאני רוצה לשתות כשאני שותה בירה… אז ממש לא רלוונטי לנסות לחפש בה איזשהו טעם שקשור לאויסטר עצמו… פשוט סטאוט, ולדעתי אחד הטובים אבל לא יצא לי לשתות מהחבית רק מבקבוק, יש לך מושג איפה יש ברז שלה בתל אביב ?

להשאיר תגובה

