עוד לאגר סטנדרטי.

הזמן: רביעי בערב
המקום: בבית
השותים: החשאי ואני 
הנשתה: Tsingtao (עמ' 276)

שיט, אוטוטו מגיעים אורחים, שזה איך שאנשים בני 30+ אמורים לקרוא לאנשים אחרים שבאים להתארח  בצל קורתם בשישי בערב. אורחים ואירוח מתקשרים אצלי לקישים, מטבלי גבינה, פיצוחים וצחוקים בקול רם שמפריעים לי לישון – סוג של טראומת ילדות. החשאי ואני לא מארחים באמת, לא בצורה הזאת. פעם ברבעון מתארגן אצלנו ערב קוקטיילים שעליו המסובים עמלים במשך חודשיים בממוצע ובזמן האחרון אנחנו פותחים את דלת הדירה ודלת המקרר לטעימות בירה ספונטניות יותר או פחות.

היום בצהריים החלטנו להתכנס לטעימת בירה ואני קלטתי שטרם כתבתי על הצינגטאו, בירה סינית שהחשאי ואני לגמנו ביום רביעי.

(איך באמת הוגים את שם הבירה הזאת? יש סינולוגיות בקהל?)

לא הזדמן לי לכתוב עליה עד עכשיו, על חשבון השלאף שטונדה, כי לא היה לי זמן ולא היה בטעימה הזאת שומדבר ששווה להקדיש לו זמן, לא לטוב ולא לרע. סתם לאגר בהירה מסחרית וסטנדרטית שיש עוד אלף כמוה. החשאי ציין שהיא טעימה יותר מהצ'אנג והסינגה ששתינו לא מזמן, אבל באמת, לא צריך לטרוח. כדאי לקנות אותה אם נתקלים בה ומתברר שהיא זולה יותר מקרלסברג/ קורונה ושות'.

זהו. הערב יהיה מעניין יותר.

(שבוע אחרון למשימה! האם אצליח לעמוד בה?)

הי, תראו את זה!

אומרים שהיה פה שמח לפני שנולדתי

5 מחשבות על “עוד לאגר סטנדרטי.

  1. אכן, צ'ינגדאו. (כאשר את ה'ג' לא לגמרי שומעים, היא כמעט נבלעת).

    אגב, כל הבירות הסיניות ששתיתי היו גרועות למדי, כולל tsingtao, yenjing ו-beijing. הבירה הסינית הטובה היחידה ששתיתי היא, למרבה האירוניה, ממחוז שינג'יאנג המוסלמי (!), והיא נקראת פשוט .Xinjiang Black Beer. אפשר לקרוא עליה כאן:
    http://www.ratebeer.com/beer/xinjiang-black-beer/39067/

    • תודה רבה על המידע. אני מניחה ששתית אותן בסין? בספר הבא שאחנוך בשבוע הבא יש בירה סינית או שתיים – צריכה להתחיל להפעיל את הקומבינות.

      • אכן, שתיתי אותן בסין. ובאמת לא כדאי להפעיל קשרים כדי להשיג אף בירה סינית ששתיתי (פרט לבירה השחורה שהזכרתי לעיל). מעניין שהן לא גרועות נורא, כמו שחשבתי שהן יהיו לפני שהגעתי לסין. הן פשוט משעממות וסטנדרטיות. העיתונאי James Fallows, שהוא חובב בירה וחי כמה שנים בסין, טוען (בלינק המצורף) שהסיבה היא שהמרכיב היחיד היקר בבירה הוא כשות, ולכן היצרנים הסיניים מתקמצנים עליה (יתכן שזה לא נכון לגבי בירות שנועדו ליצוא). ראי כאן:
        http://www.theatlantic.com/technology/archive/2007/09/question-for-the-ages-from-the-int-apos-l-herald-tribune/7754/

        במקום להפעיל קשרים בשביל בירות סיניות, יש לי טיפ: שמעתי ש-Westvleteren מוציאים כמויות גדולות במיוחד של בקבוקים השנה ובשנה הבאה (המנזר צריך גג חדש, או משהו כזה) ולכן כמויות גדולות מהרגיל ידלפו לשווקי העולם. נראה לי ששווה להפעיל קשרים כדי להשיג אחת כזאת, אם לא יצא לך לשתות אותה עדיין (לי לא יצא, אבל זה בתכנון).

  2. הדבר שמייחד את רוב הבירות הסיניות ששתיתי בטיול שם זה חוסר ההשתכרות שלי מהם.
    הן גם נורא זולות (5 שקלים ל700 מילי אם איני טועה) ובעיקר גורמות לרוץ לשירותים כל כמה דקות

להשאיר תגובה

