אביר נכנס לבקבוק

הזמן: שלישי בערב, לפני שהגחתי לטעימת בירות חמוצות
המקום: פינת האוכל, ליד הסלט
השותים: החשאי ואני
הנשתה: אביר בבקבוק

עונת האבטיחים בפתח והמדף היחיד במקרר שיכול לאכלס את הגאונות ממושב חצבה תפוס. 30 בקבוקים פלוס-מינוס. שוב הגיע הרגע בו צריך להשתלט על הבקבקת ולכן, כשהחשאי הוציא את בקבוק האביר בן ה-750 מ"ל, לא יכולתי לסרב, למרות שהייתי עם הפנים לדלת בציפיה לSMS שיזמן אותי לאותה טעימה שהוזכרה לעיל.

קיבלנו את הבקבוק מהאבא הביולוגי של אביר, ידידינו אורן אבראשי מהבלוג בירה ועוד (הקליקו לרשומה יפה על התפתחות המותג המחודש), בערך חצי שעה אחרי ובלי כל קשר לקומוניקט שהופיע בדוא"לי קצת לפני יום העצמאות. אורן הביא באקט עצמאי בקבוקים לכמה חברים ואנחנו ביניהם. אנחנו לא מצטטים הודעות יח"צ ואשכרה טורחים לחוות את מושאי הכתיבה שלנו, בפה, באף וברגליים אם צריך, אבל בצילום היח"צ השתמשתי, כי הוא יותר מוצלח ממה שהמצלמה שלי מסוגלת להוציא.

הוצאנו את הבקבוק מהמקרר, נאבקנו בפקק השעם עם פלייר (בגלל שחולץ הפקקים שלנו נפל קורבן למשחקיה של הילדה השוודית המתה) ומזגנו לכוס אביר ממותגת ולעוד כוס פושטית. הנוזל ענברי, צלול וחיוור, עם ראש קצף לבן שמתפוגג במהירות. הריח, שלמיטב הבנתי הושג משימוש בתמציות כשות (תקנו אותי אם אני טועה, בבקשה) מתחיל פירותי: אפרסק בשל וגויאבה וממשיך עם אזכורים ליין רוזה קליל. בסוף יש גם תות שדה. הטעם מתחיל במרירות חדה וממשיך עם מתקתקות של לתת, אבל בגדול, המרירות שולטת. מדובר במרירות של לאגר קלה/ פילסנר ולא של IPA. הגוף קליל, חלק, מגוזז ועם סיומת מתוקה של סירופ של קוקטייל פירות. אם אפשר להסיק משהו ממה שכתבתי בראשית ימי הבלוג על הטעימה הקודמת של אביר, מחבית ישנה ועייפה, גרסת הבקבוק חביבה עלי יותר. ובכל זאת, קשה לי להאמין שהיינו קונים שישיה של הבירה, גם אם המקרר לא היה מפוצץ.

בקבוקי אביר יצאו במהדורה מוגבלת, לרגל 60 שנה לבישול ההיסטורי של הבירה, בבקבוקים מפונפנים עם פקק שעם. המקום היחיד שראיתי את האביר מוצע למכירה זה שר המשקאות ביפו, אבל לא כל כך יוצא לי להסתובב בחנויות משקאות לאחרונה –  אז אולי הוא נמכר במקומות נוספים.

3 מחשבות על “אביר נכנס לבקבוק

  1. מכיון שכבר חטפתי בראש כשאמרתי את זה קודם, ארשה לעצמי לומר זאת שוב – אחלה בירה. לא IPA ולא IPL אבל לאגר מסחרי סבבה או אם להתיחס לכתוב מעלה – פילזנר נחמדה.

להשאיר תגובה

