לפלפית

הזמן: שני בערב, לפני הסרט
המקום: טמפל בר, סינמה סיטי תל אביב
השותים: החשאי ואני
הנשתה: Leffe Brune (עמ' 179)

שוב ישבנו בטמפל בר אחרי שכבר גידפתי את המקום בעבר. זהו טיבו של קהל שבוי, מהסוג שלרשותו כ-50 דקות מסיום הלימודים ועד לתחילת הסרט ושמעדיף ללגום בירה בהמוניות של בר אירי מזויף מאשר להתמודד עם פיצה דלוחה בתהומות של מתחם המזון המהיר.

החשאי הזמין מקיואן ואני ידעתי מהרגע בו נכנסנ ספוגי עשן סיגריות לאזור הלא-מעשנים שמתוכנן בצורה הכי גרועה שאפשר לתאר שאשתה לף. מחד, מבחר הבירות בטמפל לא מעניין במיוחד. מאידך, מבחר סוגי הלף בספר המותגים די גדול ועדיין לא שתיתי אפילו אחד מהם, ארבעה חודשים לפני סיום הפרוייקט.

אז הזמנתי חצי ליטר של לף ברון. הרבה שנים לא שתיתי את הבירה הזאת ולא ידעתי למה לצפות. חשבתי שעכשיו, אחרי אי-אלו בירות ששתיתי בשנים האחרונות, אגחך על עצמי ועל הטעם הקלוקל שהיה לי אי-אז. בדומה לדליק ווליניץ אחרי סיום עבודתו של הלובי של מגדלי הדניס במפרץ אילת, מסתבר שגם אני טעיתי – הלף ברון זאת אחלה בירה! מתקתקה, ארומטית ולחלוטין אפשרית לשתיה גם בקיץ.

בטמפל בר מקפידים על הגשה בכלים המתאימים ובלי קשר לטראומה של שלשום בערב, נהניתי מהגביע הממותג בעל הרגל הארוכה שנוחה לאחיזה ומהשוליים הרחבים שמאפשרים להטביע את כל הפנים במשקה.

 

4 מחשבות על “לפלפית

  1. אני גם הייתי רוצה לדעת באיזה סרט מדובר, במיוחד כשזה כבר ניסיון מספר 2 לראות אותו! מפאת זה שהוא לא אוזכר אפשר להסיק שהוא היה מעפן?

  2. בתשובה לשאלותיכם:
    1. הערת שוליים, או אדיפוס רקס בחוג לתלמוד. אני מחכה לברוקבק מאונטיין בחוג להיסטוריה.
    2. מעפן הוא לא היה, אבל משהו בו הציק לי. האיפוק היה מלאכותי מדי.
    3. איך? החשאי רצה. היו לנו כרטיסים חינם. בנוסף, זה הסרט הראשון מזה שנים רבות שהקהל אשכרה התעסק בצפיה במקום בפלאפונים או בפרשנות של המתרחש על המסך. תענוג גדול.
    4. יש בתי קולנוע מסחריים נורמליים אחרים בסביבה חוץ מיס פלאנט, שלשם אין לי הנחות מכרטיס האשראי?

  3. Nu, why aren't you hanging out in Rotschild with all the stupid brats?

    I must agree this one is OK. A little on the sweet side, but tastes good and doesn't feel weird (texture-wise). Though I didn't drink it chilled, obviously — I'm not some Lowlands koksinel.

    Believe it or not, I managed to find something worse than bira shel bakhurot:
    Spaten, München Hell, Germany
    Ze pashut ichs. Bira Macabi! The colour alone should raise alarm bells — a pale greenish yellow!

להשאיר תגובה

