יש בסטה של בירה בנמל יפו!

הזמן: רביעי בערב, בפתיחה השקטה של הביר מרקט בנמל יפו
המקום: הביר מרקט בנמל יפו
השותים: החשאי, אני, עוברים ושבים.
הנשתים: מה שבברזים

לפני חודשיים אורן אבראשי העלה בבלוגו רשומה שכותרתה כמה חבל שאין ברלי ווין בארץ שמסקרת את ברלי ווין, חנות משפחתית קטנה בקופנהגן, שמתמחה בבירות קראפט. את הפסקה הראשונה בסיקור חותם המשפט "[…] בתקווה שבמהרה בימינו תהיה חנות במתכונת שכזו גם בלבנט."

רק בריאות, אבראשי. רק בריאות.

(אפשר להזמין אצלך משאלה לטיקי בר?)

בזמן ששורות אלו נכתבות, הביר מרקט, בסטת הבירה הראשונה בלבנט, כבר חי ובועט. פינה קטנה בשוק הנמל ביפו מול הים ומול החומוסיה, 80 סוגי בירה בבקבוק מכ-20 מבשלות בוטיק שפועלות כאן, בלבנט, שני ברזים – אחד מתחלף (אתמול בערב כיכבה מלכה אדמונית) ואחד קבוע, Jaffa Ale שמיוצר עבור המקום ע"י מבשלת העם, שעומדת, ביחד עם ליאור וייס ממבשלת חיפא גם מאחורי הביר מרקט. החשאי ואני הקדמנו והגענו לבדוק את המקום אתמול בערב, לפני הפתיחה הרשמית.

עגלת הבירה בכניסה למתחם. כנסו כנסו, הבקבוקים בפנים!

לביר מרקט יש נוכחות כבר בכניסה לשוק הנמל: עגלה ובה נמזגת הבירה לעוברים ולשבים, במחיר 24 ש"ח לכוס שליש מפלסטיק. הברזים זהים לאלה שבתוך המתחם. על מלכה אדמונית כבר כתבנו בעבר. הג'אפה אייל חומה, מעורפלת עם ריחות כשותיים עדינים של אשכולית ואורן ומרירות עדינה, מעט פירותית ונגיעות של מתיקות. גוף קל, גיזוז רך: לא בירה מהפכנית, אבל מספקת את הסחורה ומרווה את צמאונם של הבאים בשערי השוק. המהפכה בפנים וגם שם מוזגים בירה מהחבית, אבל השוס האמיתי נמצא מאחורי הבר.

אין בית ספר. מת. מותר ליהנות מהקונספט של לוח וגיר.

מדפי עץ מינימליסטיים ובהם, לפי סוגים, מסודרות שורות על גבי שורות של בירות ישראליות. מלאגרים ופילזנר קלילים, עבור באיילים בהירים, IPA ושות', דרך בירות חיטה ובירות בסגנון בלגי וכלה בפורטרים ובסטאוטים. עשרות בקבוקי שליש, ממבשלות מוכרות וותיקות כדוגמת אלכסנדר ובזלת, דרך מבשלות חדשות ומבטיחות כמו מבשלת שריגים ועד מבשלות ביתיות שמבשלות במבשלת העם בישול חוזי שמאפשר הפצה ומכירה מסודרת, כמו בירת 48 וכמו מבשלת הצבי, שזו הפעם הראשונה שנתקלנו בבירות שלהם. עוד על המדפים: הבירות של מבשלת הגליל, שלמיטב ידיעתי לא מופצות במרכז ובקרוב גם אייסיס ממושב דקל בדרום, שאף הן קשות להשגה כאן.

אז מה קונים מכל השפע הזה? שישיות מיקס-אנד-מאץ'. לוקחים מארז, ממלאים במה שרוצים, משלמים 85 ש"ח – מחיר סביר לכל הדעות. מחירו של בקבוק בודד במקום – 17 ש"ח. מחירו של בקבוק בירה ישראלית בחנויות נע בין 15-18 ש"ח. השישיה משתלמת.

בחזית – שפחתכם החרופה כותבת רשמי טעימה.
בעורף – המון בירה.

המבחר גדול, מרהיב ביופיו – כל התויות הססגוניות הללו שובות את העין – ולרשות המבולבלים והתועים עומד צוות שאוהב בירה, מבין בירה וטעם כל אחת ואחת מהבירות שבחנות. האינטרס שמניע אותם (ושהביא לפחות אחד מהם להתפטר מעבודתו כדי למכור בירה בשוק) הוא אהבת המשקה, לא אחוזי מכירה, לא תמריצים מחברות וממונופולים בענף (איזה מונופולים? פאבו? ג'מס?) – פשוט אהבה גדולה לבירה ואמונה בתעשיה המקומית. הם יעזרו לכם וימליצו לכם אם תרצו ותצטרכו.

החשאי ואני באנו מוכווני מטרה, על שביעיית בירות שמעולם לא שתינו ושאפשר להשיג בלעדית בביר מרקט. על הרכישות שלנו אולי נכתוב בהמשך. אנחנו אמנם רכשנו, אבל כדי לפתוח את השנה בטוב, הבלוג קיבל מהביר מרקט שוברים לשתי שישיות בהרכבה להגרלה בין הקוראים. כן, כן. אתם לא צריכים לעשות הרבה, רק לעשות לייק לדף הפייסבוק של הבלוג, לדף הפייסבוק של הביר מרקט ולהשאיר תגובה לרשומה (עם כתובת מייל אמיתי, כדי שאם תזכו, נוכל לשלוח לכם את השובר). תכתבו שנה טובה או משהו כזה. אם אתם מאוהדי הבלוג ו/או הביר מרקט, ציינו זאת בתגובה.
ההגרלה תערך בשעה 16:00 ביום ראשון, ערב החג, אז יש לכם סופ"ש שלם ללייקק.

יאללה בואו, מגניב שם.

33 מחשבות על “יש בסטה של בירה בנמל יפו!

    • לשמחתי אתה טועה. ברופאבס בצפון: מלכה, ליבירה, בזלת, סלארה. הפאב של מבשלת הגליל בקיבוץ מורן שמחזיק מבחר ענק של בירות ישראליות. סיורי מבשלות בעמק האלה: שריגים ושפירא ועוד הרבה מבשלות ביתיות. הברופאב בבאר שסע שביקרנו בו בחורף. פאבו בזכרון. זה בשלוף מהראש לפני השלאף שטונדה.

  1. עוקף את הצנזורה בסין רק כדי להגיב!
    איזה כיף שיש סוף סוף מקום שאפשר למצוא בו בירות ביתיות כל הזמן, ולא רק בפסטיבלים. אין ספק שהם יזכו לביקור ממני אחרי החגים!
    כמובן שכולם זכו ללייק צנוע ממני
    והכי חשוב, שתהיה שנה טובה ומלאה בבירה טרייה ומוצלחת לכולם
    Nimrod.kdo@gmail.com

  2. אז לייק לעמוד של הבלוג עשיתי כבר מזמן (בערך כשהוא נפתח..), לייק לעמוד של הביר מרקט עשיתי איי שם בתחילת השבוע. עכשיו נשאר רק להגיד שנה טובה ולמצוא זמן לקפוץ לשתות משהו ולקחת הביתה שישייה או שתיים…

  3. פינגבק: פסטיבל הקבע- ביר מרקט, נמל יפו « בירבלוג (52 שבועות של בירה)

  4. נגיב פה גם בשביל התחרות 🙂
    כיף לגלות במכה אחת גם בלוג על נושא כה כרוב לליבי וגם על חנות העוזרת לקדם את אותו הנושא.

    בהחלט סימן טוב לשנה הבאה!

    שיהיה לכולנו שנה טובה 🙂

  5. פינגבק: פסטיבל הקבע- ביר מרקט, נמל יפו | בירבלוג

  6. היינו שם היום עם כל המשפוחה והצטיידנו לקראת החג בשישייה תוססת,אנשים מקסימים ,שרות עם חיוך והמון אהבה שיהיה המון בהצלחה ושנה טובה והכי חשוב: שלא נהיה צמאים
    arik9b@gmail.com

  7. אוהד כפול ומכופל, אפילו באתי לגן שמואל בחובבי ציון האחרון לראות במה מדובר 🙂
    ממתין בהחלט להזדמנות הקרובה לבוא לבדוק כמה מהבירות המעניינות שיש בביר מארקט. שתהיה זו שנה מלאה בבירה טובה, בהפתעות טובות ורק בחדשות טובות לחובבי הבירה 🙂 זהו, לייק לעמוד? צ'ק, לייק לביר מארקט? צ'ק, לייק לתחרות? צ'ק 🙂

    מייל: panzerd@gmail.com

  8. איזה כיף שהתחדשנו בחנות בירות בוטיק לקראת השנה החדשה, שנה טובה! וכמובן תודה על עבודת הקודש שאת עושה בכתיבת הבלוג והפצת הבשורה של בירות בוטיק להמונים (עכשיו כל שנותר לך לשנה הבאה הוא לכתוב בלוג טיקי 🙂
    מייל: nimrodrose@yahoo.com

  9. פינגבק: רשומה מאגמתית. « קוראים ושותים עם ספר מותגי הבירה בישראל

כתיבת תגובה